dilluns, 16 de març del 2009

PEDALANT PEL GR-83

Buscant nous camins per on passar, decidim fer un petit tros del GR-83 o "Camí del nord". Aquesta és una ruta que uneix Mataró amb Prats de Molló, passant pel Canigó. Són 212 km, travessant el maresme, la selva, la garrotxa, el ripollès, el vallespir i el conflent. Nosaltres però, només farem els 22 km que passen pels nostres voltants.
Quedem a 2/4 de 9 a la Cellera, i anem direcció Les Planes d´Hostoles on agafarem el GR-83. Són 13 km de carril bici sense massa història... Just a l´entrada de Les Planes trobem el trencant a l´esquerra, per on hem de pujar a St, Martí Sacalm. El corriol no té pèrdua, les marques blanques i vermelles de GR ens guiaran sense problemes. Una altre cosa és el terreny... fer-lo amb la bici, és poc menys que impossible! les roques, les pedres i el fort pendent fan que més de la meitat dels 6.3 km els fem a peu apretant les bicis. Cansats i ben suats, arribem dalt de St. Martí, però les vistes i el dia que fa, ens compensen tot l´esforç.
A l´ajuntament de Susqueda fem parada per menjar, beure una mica i repassar la ruta, ens falten 15.7 km per arribar a Osor. Ja recuperats, tornem a buscar les senyals del GR-83, que ens porten cap al pantà de Susqueda, baixant a tota velocitat per una pista en molt bon estat. A la presa, travessem i ens dirigim a la crta. emporlanada que ens porta al coll de Nafrè, els km que portem a sobre, fan que la pujada la fem cada un al seu ritme...Ja a dalt del coll, els senyals ens marquen un corriol que porta a Osor, és un corriol per on mai haviem passat i la sorpresa és molt agradable, és un caminet molt maco i en molt bon estat (es molt més ràpid que baixar per la carretera), decidim que un dia hem de fer-lo de pujada. Abans ens trobem amb la Capella de la Mare de Deu del part.
I quasi sense adonar-nos ja som a Osor, aquí el GR-83 continua cap a St. Hilari, però nosaltres per avui ja n´hem tingut prou. Així que agafem la carretera cap a Anglès, són els últims 9 km del dia.