dilluns, 23 de març del 2009

El volcà de la Crosa

Són les 8 del matí, i al parking del Dia, hi som en Valeri, en Luís i un servidor. Fetes les salutacions comencem la ruta, carril bici direcció Mas Llunès, en principi cap complicació... excepte el fred que fa! en Valeri i en Luís (molt xulos ells) van amb malles curtes i s´estan quedant gelats! jo més previsor vaig més abrigat i no puc evitar riurem d´ells :)
Un cop dalt de Mas Llunés (hi hem arribat pel camí que passa per la dreta de la crta), agafem un camí que ens porta, primer per pista i després per asfalt fins a St. Romà. Continuem recta, passant entre boscos i llocs molt macos fins al volcà de la crosa. Pujem al mirador, fem les fotos i veiem (amb una mica d´imaginació) la forma rodona del volcà. Creuem la crta. i anem fins al mig del volcà, fem més fotos i el travessem, passant per sobre un camp llaurat... (si el pagès, ho llegeix la culpa és d´en Valeri...)
Per mig de boscos i pistes arribem a Sant Dalmai, travessem la crta. i anem cap a Vilobí d´Onyar, sense parar-nos en sortim direcció Sta coloma residencial. Creuem l´eix per sobre un pont i el vorajem una estona, per tornar a travessar-lo, aquesta vegada per sota.
Molt a prop de l´eix, parem per esmorzar una mica i com que no hi han més llocs, ho fem al costat d´un cotxe totalment cremat i just a sobre un formiguer!
Pel costat de les restes del cotxe i seguint una ruta d´un Road book de Sta Coloma anem cap a Brunyola, abans però un caminet que passa per sota la línea dels pals de llum, ens posarà a proba, el pendent tant de pujada com de baixada són de vertigen! Un cop superat i per uns corriols molt entretinguts arribem prop de Brunyola. D´aquí i fins a Sant Martí Sapresa, ens "piquem" amb una altre colla ciclista (evidentment vam deixar el nom del plat petit ben amunt). Desistim de parar a Can Valls a fer unes butifarres a la brasa i anem cap a St Pere Sestronques per corriols poc coneguts (mireu el track). Sense arribar-hi però, continuem per un camí fins a la crta d´Anglès a Sta Coloma, creuem hi enfilem a la capella de Sant Amanç. Fem una parada, sembla que l´estan arreglant, però pel que es veu encara els queda molta feina a fer...
Ja són quasi les 12 i baixem cap a Anglès per camins. Resumint una volta d´uns 45 km molt recomanable, sense masses pujades (però amb alguna sorpresa), molts corriols poc coneguts i visita "cultural" al volcà de la Crosa.