dimarts, 8 de març del 2011

SERRA DEL MONTSANT (PRIORAT)

Com explicar una sortida que comença a les 06:00 de la matinada a Sant feliu i acaba al mateix sant feliu a les 02:00h

Ermita de Sant Joan de Codolar

Avui ens disposem a anar a la comarca del Priorat, exactament a Cornudella del Monsant. Volem fer la Serra del Montsant amb alguna variant, com visitar el Toll de L'ou, ,l'ermita de la Mare de Deu del Montsant, Roca Corbatera i d'altres que no varem poder fer per temps.

La sortida comença anant a visitar l'ermita de Sant Joan de Codolar , per el barranc de Sant joan , pista enporlanada gens dificil de fer. Alla trobarem a una monja que des dels anys 70 hi viu.

Fem petar la xerrada una mica, i tot seguit seguim per un corriol que va direcció a Albarca, paisatges molt macos i algun tram una mica complicat, ja que si et despistes pots caure per el barranc , no gaire alts, però, si caus, podria ser que no ho expliquessis.
Un cop arribem al trencat que ens dur cap a Albarca , agafem la pista que ens ha de dur fins a l'ermita de la Mare de Deu del Montsant. Rampes dures,on hi comencem a veure neu. Un cop allà , veurem que es una ermita restaurada, molt maca.

Toll de l'Ou

Tenim gana però decidim esperar per esmorçar al Toll de l'Ou, es una pista de baixada que es fa perillosa per la cantitat de neu que hi ha. Neu que gairebe no deixarem fins a começar a baixar per l'altre costat de Serra. Deixarem les bicis , ja que hi ha un caminet de baixada que l'hem de fer a peu per a poder arribar al Toll.

Un cop hem emplenat els diposits sortim d'alla,  i ara, el nostre destí es la Roca Corbatera. Tornem uns kms enrera per arribar a un trencant , on ens hem de dirigir cap al Pas del Gat. Arribem al punt on hi hauria d'haver el pas. De fet hi es, pero no per anar en bici!!!!!! Ara ja si que ve el mes complicat de la jornada, ja que el pas l'hem de fer pujant entre 6 que erem les bicis , per una petita via ferrata, i sort que hi era , perque si no , no se pas com ho haguessim pogut fer. La historia no acaba aqui , no hi som a dalt de tot!!! encara ens queda empenyer les bicis fins a la Roca Corbatera muntanya amunt per la neu i pedres.

Roca Corbatera

Arribem a dalt esgotats de l'esforç de pujar amb les bicis a coll. Val la pena , però es molt dur aquest troç.

En aquest punt de la ruta , se suposava que disfrutariem de la ruta , ja que ara tocava pedalar per el camí  que passa per sobre de la mateixa serra. Però... per que fer -ho facil si ho podem fer dificil, doncs be, estava nevat el cim de la serra i era impossible pedalar per la neu. A mes hi havia un pam de neu en quasi tot el recorregut. Doncs be, així durant 13km, passant per el cim del Pilo de Senyalets i la Cogulla.
Han sigut 13 km de patir de pujar i baixar de la bici, però, veus el paisatge i realment es espetarrant.

Algú es queda sense aigua  i com que no sabem si trobarem fonts agafem neu en el bidó.
Arribem al collet del Ros on alla começarem a baixar, per un corriol que ens ha de dur a la carretera que va cap a La Morera.
A tot això , son les 17:15 hores quan comecem a baixar de la serra, patim perque s'ens fara de nit i no portem llums.
Arribem a la pista que ens porta cap a la morera, però, ara ja si que es fa fosc de debo, i el que hem de fer es no encantar-nos i pedalar sense parar fins a la Morera. Però la sorpresa estava per arribar , ja que ens pensavem que era una pista de rampes facils i es tot el contrari , hi ha un parell de rampes que per acabar de rematar la gent esta molt be.

Son les 20:00h i encara estem pedalant. trobem un colla de nois i noies que baixaven de la Serra i els demanem si a la Morera , ens poden baixar a algù fins als cotxes i així aquest ens ve a recollir amb la furgo on portem les bicis. La veritat es que molt be aquestes noies ja que ens varen ajudar.
Alla nomes hem d'esperar a en Joan que ens  vingui a buscar.
De la morera fins a Cornudella ho fem en cotxe per la carretera.

La sortida d'avui la hem fet en Jordi Dausà, en Toni Beltran(Sherpa), josep Mª ferran, Joan Mora i Santi Ferran per part de la COLLA BUJONIS de Sant Feliu de Guixols, i en valeri del PLATPETIT d'Angles.

Roca Corbatera
 Gracies Colla Bujonis per fer rutes tant i tant i tant espectaculars!!!!
Serien capassos de fer una simple ruta per el carril bici en una ruta de mil fotos i fe mil explicacions per els llocs que passem !!!!!
Espero poder fer rutes amb vosaltres molt de temps.

Fins aviat

willis ha dit...

Cullons !!!! plat petit pero recorregut llarg,qui us va parir,pinta heavy la ruta,pero ben parida!!!

Valeri ha dit...

Va estar molt be, es una ruta per fer en un dia que faci sol i aixi es pot gaudir de les vistes.